Rýchla móda

 

Po pozretí tohto dokumentu, som si sama musela priznať, že tiež patrím ku zákazníkom resp. „konzumentom“ dnešnej rýchlej módy. Určite však nie som typickým príkladom, ako dievčatá, ktoré boli vo filme použité ako názorný príklad. Nenakupujem oblečenie, ktoré použijem dva-trikrát prípadne možno ani vôbec. Nesledujem zmenu tovaru v obchodoch, ktorá ako som sa dozvedela, sa obmieňa už približne každý týždeň. Avšak nakupujem v známych značkách, ktoré práve patria ku producentom dnešnej rýchlej módy.                                                                                                                                                                                Úprimne som vôbec netušila, že výroba spojená s oblečením dnes, môže byť až tak veľmi pošpinená. V mojom živote televízia, bulvár v novinách a časopisoch či hlavne reklamy nemajú žiadne miesto a snažím sa ich všetkými rôznymi prostriedkami vylúčiť zo svojho života. Darí sa mi to už niekoľko rokov a preto často nepoznám nové trendy a hlavne nie som niečim takým nijako ovplyvnená. A keď už dôjde na to, že sa mám na nejakú reklamu pozerať, dokážem pri nej rozmýšľať a vytvoriť si vlastný názor a nie názor, ktorý reklama prezentuje. Avšak aj napriek tejto skutočnosti, mne ako obyčajnému zákaznikovi, ktorý príde do jedného z mnohých obchodných domov, ktoré ponúkajú hneď niekoľko značiek s len minimálnou rozdielnosťou v cenách, by mi skutočne nenapadlo, že výroba oblečenia, mohla dôjsť až do takéhoto štádia. Vôbec neviem kto za to môže byť zodpovedný. Sme to my? Zákazníci alebo dnes vlastne konzumenti tohto oblečenia? Sme až tak veľmi ovplyvnení každodennou reklamou a tým čo sa nám snažia vtlačiť do hláv? Môže za to reklama? Môžu za to módne značky, ktoré s touto rýchlou módou vstúpili do obchodu? Môžu za to ľudia, ktorí nakupujú všetko to oblečenie z krajín tretieho sveta za čo najnižšiu cenu? Môžu za to ľudia, ktorí im to umožnia? Otázka, či za to môžu robotníci v dielňach je neadekvátna, pretože oni sú len robotníci. Nerozhodujú o predaji, množstve či cene. Tiež by som určite nehodila všetku vinu na nás, kupujúcich v týchto obchodoch. Vôbec nie kvôli svojej obhajobe. Nie je to celé len v rukách zákazníka, ktorý príde do obchodu. Zjednodušene, berie si čo trh ponúka. Medzi týmto všetkým stoja stále ľudia, ktorí o všetko rozhodujú. Na jednej strane sú to nakupujúci, ktorí dajú požiadavky a na druhej strane sú to predajcovia, ktorí na daný obchod pristúpia. Nie som nijaký obchodník, veľmi do týchto obchodov nevidím a možno sa aj mýlim. Avšak, keby si každý jeden vývozca oblečena z tretieho sveta uvedomil vlastnú hodnotu a nepristupoval by od začiatku k čo najnižším cenám za čo najväčšie množstvo, keby si riaditelia týchto všetkých manufaktúr uvedomili a trošku sa pozreli na celkový konečný stav čo obchod priniesol, možno by sa mohlo niečo zmeniť alebo pohnúť k lepšiemu. Veď aj oni žijú v krajine, ktorá trpí znečisteniami, aj oni dýchajú ten istý vzduch a pijú tú istú vodu. A hlavne sú súčasťou toho istého štátu, toho istého chodu a tej istej ekonomiky. Ako to môže byť všetkým tak totálne jedno? Nad veľa vecami sa pozastavujem v dnešnom svete, pretože všetko zašlo za hranice a tak rýchlo a dostať sa späť už také rýchle vôbec nie je.                                                                                                           Podľa môjho názoru má každý zúčastnení na tom svoj podiel viny. Až samotní robotníci v manufaktúrach nie, pretože áno, nemajú na výber. Ale stále sú tu ľudia, ktorí sú ešte za nich zodpovední.

Reklamy

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s