Pekní sme však?

DSC_4196

Sú okolo mňa ľudia, ktorý majú na sebe tričko z najnovšej kolekcie, ktoré môžme vidieť vo výklade obchodu v každom nákupnom centre. Neviem, či im niekto povedal, že len stoja v nekonečne dlhom rade a nikdy z neho nebudú trčať. Štve ma, že si ľudia dávaju klapky na oči a nechcú vidieť pravdu. A vieme prečo? Každého v mojom okolí by som posadila do kina a ukázala im, akú má skutočnú hodnotu ich oblečenie. Myslíte, že by som zmenila ich postoj?

Žijeme konzumný život, rýchlym tempom. Kým sme zdraví, máme čo jesť a kde bývať, prečo by sme sa zamýšlali nad zmenou? Chcela by som, ale vedieť, prečo potom vypĺňame čas chodením z obhodu do obchodu a kupujeme si absolútne zbytočné hlúposti. Je to hlúpe. Píšeme a zdieľame fotky na sociálnych sieťach, ako sme bezkonkurenčne ”in”. Prepáčte, musím sa zasmiať. Gratulujem ku každému ”like”, ktorý nám dvíha sebavedomie.

Teraz sa postavme pred zrkadlo v tom najlepšom a najnovšom, čo v skrini máme. Pekní sme však? Ako často sa takto predvádzame sami pred sebou v novom a novom? Poďme si ukázať, ktoré moderné kúsky sme si kúpili pred pár mesiacmi. Sme z nich takí nadšení ako ,keď sme si ich priniesli v tých smradlavých taškách domov? Panebože, veď už potrebujeme väčšiu skriňu! Mám chuť na nás všetkych zakričať. Potrebujeme zmenu a keďže sa toto všetko nesie v duchu, treba začať od seba, tak ja som sa prihovárala sama k sebe už veľmi dávno. Inšpirovalo ma zopár ľudí, ktorí odmietajú strasti bežného života, bežného jedinca. Nechcem aby kvôli tomu, že ja chcem (nepotrebujem) nové tričko, niekto ronil slzy a bál sa o svoj život každý deň. Som nadšenec módy a rešpektujem ľudí, ktorý naozaj tvoria a nie na úkor ľudských životov a nešťastí. Pretváram si oblečenie, recyklujem a nenakupujem vo fast fashion reťazcoch a som na seba hrdá. Chcete byť aj vy?

Zapnime svedomie na plné obrátky a študujme tento problém. Zmeniť to môžme iba my. Spýtajme sa sami seba: Potrebujem toľko vecí? Potrebujem to?

 

 

Pridaj komentár

