THE TRUE COST

Po pozretí dokumentu THE TRUE COST som ostal v zhrození. Určite by som to odporúčal pozrieť každému nákupnému šialencovi, ktorý chodí každý víkend do nákupných centier, aby si kúpil toho čo najviac za mamkine a ockove peniaze.

Vedel som, že väčšina oblečenia ma napísané „MADE IN BANGLADESH“. Vedel som aj to, že tam ženy šiju v hrozných podmienkach a ešte za horšie peniaze, ale ani som netušil koľko chemikálií je vypustených do ovzdušia, ktorý dýchajú, do pôdy v ktorej pestujú obilniny, ovocie, zeleninu a do vody, ktorú bežne pijú alebo sa v nej umývajú.

Je neuveriteľne kam sa dostala táto doba, že móda spôsobuje ujmu na životoch. Avšak, povedzme si pravdu kto myslí na život niekoho v inej krajine, keď vidí veľký nadpis akcia alebo výpredaj. Nikto! Každý sa chce hlavne obliecť čo najlacnejšie a čo najštýlovejšie. Ľudia súdia iných podľa oblečenia, stretol som sa s tým že niektorý skromnejší, ktorý nakupujú lacné veci vo výpredajoch sú oveľa otvorenejší a dá sa s nimi porozprávať o hocičom. Ako vážne kto z vás sa stretol s pipkou ktorá mala na sebe všetky značky sveta a nevedela povedať ani jednu rozumnú vetu. Nehovorím že treba všetko nakupovať vo výpredajoch alebo lacné veci.

Môj názor je taký, že je lepšie mať 10 až 20 tričiek, ktoré sú drahšie a kvalitnejšie, ktoré aj vydržia niekoľko rokov ako mať 150, ktoré po prvom praní môžeme použiť ako handru na utieranie prachu. Samozrejme existujú ľudia, ktorý si nemôžu dovoliť tie drahšie trička, tak radšej kupujú tie lacnejšie. Myslím si, že jednou z alternatív sú tiež takzvané „sekondhandy“ ľudia tam nájdu aj lepšie značky ako tie, ktoré boli vyrábané pod vplyvom zlých podmienok a tlakom. A keďže ich ľudia už predtým použili tak by sa relatívne nemuseli vyrábať ďalšie a ďalšie. Ľudia by sa mali zamyslieť akú cenu v skutočnosti má oblečenie určite to nie je nejakých pár eur.

Pridaj komentár

