Rozhodovať sa správne

Film The True Cost alebo “Skutočná cena” ma donútil zamyslieť sa nad tým, či si vôbec ešte niekedy kúpim oblečenie akým je obyčajné tričko, alebo či radšej siahnem po výrobkoch mojich šikovných kamarátok.

Nie som si istá, či dokážeme uvažovať o filme, ktorý bol úvahou sám o sebe. Jednoznačne vo mne zanechal hlboký dojem a vyvolal otázky ako napríklad: Koľko som ochotná zaplatiť za kus oblečenia? Ako často si kúpim veci “za pár šupiek” a nezamýšľam sa nad tým koho rukami sa premlel kus môjho oblečenia? Prečo ľudia plačú nad virálnymi videami o týraných kuriatkach a toto nás nezaujíma?

Veľmi ma oslovilo aj prístupové heslo k tejto stránke. Musím povedať, že naozaj začať od seba je prvý krok k lepšiemu a ľudskejšiemu svetu. Z filmu by som osobne veľmi rada vyzdvihla jednu ženu. Safia Minney, to je meno ženy, ktorá vo mne zanechala určité posolstvo. Posolstvo o tom, ako byť svetlom a nádejou pre ľudí, ktorím svetlo do života už nikto neponúka a nádej už dávno stratili. Pomocná ruka, ktorú podala ľudom v chudobnejších krajinách a príležitosť na lepší život, ktoré im ponúkla môžu byť vzorom pre každého.

Možno nevieme toľko jazykov ako ona, možno nemáme rovnaký talent či príležitosť vycestovať do takejto krajiny ako má ona, ale začať od seba znamená začať tam kde som, kde sa momentálne nechádzam. Či už je moje miesto v rodine, v škole, v práci, vždy môžem ovplyvňovať svet tým ako sa rozhodujem.

Chceme sa rozhodovať správne?

Pridaj komentár

