Problém zvaný ľudia

Pojem fastfashion poznám už pár rokov. Po zhliadnutí filmu The True Cost som sa akosi viac vžil do tejto problematiky.

Fastfashion je podľa mňa oveľa rozsiahlejší a zložitejší problém ako len vykorisťovanie ľudí a porušovanie ich práv. Stoja za tým obrovské konglomerácie, ktoré vlastnia najbohatší ľudia na svete. Štáty ako Čína majú jednu z najsilnejších a najstabilnejších ekonomík na svete. Hádajte prečo? Vďaka obrovským spoločnostiam, importu a exportu.

Osobne si myslím, že tento problém sa veľmi ťažko vyrieši. Je potrebné aby sa do toho vložilo veľké množstvo ľudí zo sveta. A pokiaľ ľudí neprestane zaujímať zisk (čo sa nestane), tak toto nešťastie zostane nešťastím. Všetka zodpovednosť leží v rukách ľudí, no len skúste povedať ľuďom, že nech si nekupujú lacné oblečenie, ale nech do toho dajú ešte viac peňazí za to isté množstvo oblečenia ako doteraz. Hlavne v dnešných podmienkach na Slovensku s takými platmi aké sú. To sa mi zdá nemožne. Aj keby som si predstavil, že by tie zárobky boli vyššie, základné náklady na život by zostali rovnaké ako teraz, tak si viem predstaviť oveľa dôležitejšie a potrebnejšie veci do ktorých by tie peniaze išli. Ja by som kľudne platil krajčírom za ušitie obleku (keď už hovorím o tej najvyššej kvalite), ale tam tie ceny by boli asi 50x vyššie.

Mám veľmi malé percento oblečenia, ktoré pochádza fastfashion obchodov, ale ani to malé percento ma z tejto problematiky nevylučuje. Myslím si, že ľudia by si mali vážiť svoje oblečenie a nebrať ho ako spotrebný materiál. Jedny jeansy môžu pokojne vydržať aj dlhšiu dobu než jeden rok. Kupovanie oblečenia len preto, že je lacné alebo v zľave je práve podporovanie týchto spoločností.

Vytvorenie dobrej reklamy nie je nikdy jednoduché. Reklama sa používa ako druh propagandy, a nástroj presviedčania ľudí o tom, že toto je jediná správna možnosť a cesta. Reklama je silná zbraň, ktorú je potrebné využiť v neprospech fastfashion. Hoci si myslím, že dnešná mladá generácia je dostatočne rebelská, aby niečo zmohla…

Buďme zodpovední a nenechajme sa oklamať tým pozlátkom.

Pridaj komentár

