Pandorina skrinka

Mala by som začať slovami, že aká som zostala šokovaná a zhrozená po pozretí dokumentu The True Cost. Áno, pozeralo sa mi na to s ťažkým srdcom. To, že oblečenie ktoré si VY kupujete, ktoré si JA kupujem, ktoré si MY kupujeme je vyrábané v otrasných podmienkach, veľmi dobre vieme. Tieto veci, sú verejným tajomstvom. Tak prečo si ho kupujeme ? Lebo sme konzumenti, myslíme kvantitatívne a nie kvalitatívne. Ponechávame si klapky na očiach a tvárime sa, že nás sa to predsa netýka.

Tým, že kúpite obyčajné tričko nikomu neuškodíte nie ? Oblečiete si ho raz, dvakrát ale bolo lacné, takže vás to nebolí a v podstate ste ušetrili. Teraz si predstavte, že by ste si to tričko nekúpili, z princípu. Vyzerá to ako malý, bezvýznamný krok ? Možno. Čo keby to spravil každý. Už by ten krok nebol až tak bezvýznamný. Už by ste niekomu uškodili. Módnemu priemyslu.

Problém vyriešený. Bohužiaľ nie. Zoberte si hospodárstvo. Myslíte si, že ten krásny, a šťavnatý kus mäsa čo ste kúpili v supermarkete pochádza zo zvieraťa, ktoré predtým behalo niekde spokojne na lúke ? Asi nie, že? Ďalšia vec čo si nepripúšťate. Teraz poľnohospodárstvo. Geneticky modifikované potraviny, používanie pesticídov a iných chemikálií. Obdobný prípad. Príklady by som mohla uvádzať do nekonečna.

Je to jeden začarovaný kruh. Predsa, existuje cesta von. Stačí premýšľať nad tým, odkiaľ veci pochádzajú, zaujímať sa čo sa deje okolo vás. Začni od seba. Tri krátke slová ale veľký význam. Viete čo ? Ja určite začnem.

 

Pridaj komentár

