O peniazoch to skutočne je

O peniazoch to skutočne je.

Slovo fastfashion som do poslednej prednášky v živote nepočul. Samozrejme po nekonečnom dokumente, z ktorého stačilo vidieť 10 minút každému muselo docvaknúť o čo ide. Aj tej druhej polovici publika ,ktorá chýbala ale o tom inokedy. Pri slove fashion mi hneď napadol jeden prológ pri pesničke, ktorú som na prednáške počúval, „When I was 7, my father said. Fashion fades, but beauty is eternal. Elegance is elimination. Blue is a language. Love and obsession is separated by a thin line. And that line is infatuation.“

Pri vyberaní čo na seba, pozerám v prvom rade na cenu, nie na to kto to tričko alebo tie rifle vyrobil a už vôbec nie na to koľko za to dostal. Som praktický človek a nie premotivovaný slniečkár, ktorý si mysli, že môže niečo zmeniť. Svet je rôzny a preto ženy v Bangladéši môžu byť radi že sa nenarodili v Somálsku a ja, že som sa nenarodil v Bangladéši. Pretože ak niekto napíše, že to nie je o peniazoch, nech to povie aj nejakej upratovačke v City Aréne, ktorá by si určite radšej kúpila kabelku od Louis Vuitton ako od Šu Lina na trhu. Len jednoducho na to nemá aj keď je to jedno, keďže sú obidve vyrobené v Bangladéši.

V dnešnej materialistickej dobe nezmeníme nič na tom, že žena v Dháke zarobí 10 dolárov mesačne. Zmeniť to môžu len tí ktorí to stanovili tak ako to je. Lenže byť na ich mieste, prečo si kaziť dobrý biznis, ktorý tak dlho budovali? Konzum tu bol a vždy bude, teda aspoň myslím. Takže je jedno aké tomu dáme pomenovanie fastfashion, highfashion alebo bársaký iný fashion.

Suma sumárom je mi ľúto, že nejaká dievčina nemá dať čo jesť svojej dcére, že jej matku zabila spadnutá fabrika ale to je asi všetko čo môžem urobiť. Takže si idem objednať tenisky z aliexpressu, pretože ako som spomínal je to o peniazoch a nezaujíma ma či ich vyrobil Číňan za 20 dolárov mesačne alebo Bangladéšanka za 10.

Pridaj komentár

