Nie je všetko o peniazoch

Po prezretí dokumentu Fastfashion som si uvedomil, odkiaľ prichádzajú módne výstrelky, ktoré na sebe nosíme. Nebol som prekvapený akým spôsobom sa snažia majtelia firiem v Indií svojich zamestnancov motivovať. Už som si zvykol…Násilie či už fyzické alebo psychické je na dennom poriadku a to nie len v Indií. Nemusíme ďaleko zachádzať do iných krajín, stačí ak sa zahľadíme na naše Slovensko. Samozejme je veľmi smutné, že niektorí ľudia trpia na úkor druhých. Je to nespravodlivé. No čo je v tomto svete spravodlivé ?
Pre peniaze čokoľvek. Týmto mottom sa riadi väčšina našej populácie. Škoda, že nejaký zdrap papiera má v súčasnej dobe väčšiu hodnotu ako človek. Klčujú sa pralesy pre miesto kde v budúcnosti budú plantáže plné bavlny. Postrekujú sa pesticídmi, ktoré sú zdraviu škodlivé pre človeka ale i prírodu. A to som sa zameral len na módny priemysel. Takýmto istým spôsobom to pokračuje s potravinárskym, chemickým a strojárskym priemyslom. Nedokážem pochopiť, že človek čo je na vysokej inteligenčnej úrovni dokáže dopustiť takúto skazu.
V podstate sami sebe škodíme. Jedna skupina ľudí sa snaží vytvoriť nové technológie ako dokázať žiť na iných planétach, a tá druhá toxikuje a ničí naše jediné miesto na prežitie.
Možno som trochu odbočil od témy módy, ale skôr si myslím že som siahol práve do toho najpodstatnejšieho jadra problému. A to sú peniaze.

Pridaj komentár

