Menej je niekedy viac

Po zhliadnutí dokumentu The True Cost mi zostali veľmi zmiešané pocity. Teraz nemám chuť si ísť na seba niečo kúpiť aspoň rok. A keď mi napadlo, koľko “handier” doma mám a koľko z nich nosím, je mi do plaču. Nikdy som sa nad tým nezamyslela až takto.

Tento dokument by mali vidieť všetci. Hlavne dámy, ktoré určite podstatnejšie viac utrácajú za oblečenie ako páni. Každá sa chce páčiť a obohacovať svoj šatník. Niekedy však skôr kvantitou ako kvalitou. Ideme po meste a zrazu bilboard, na ktorom sú krásne šaty za fakt vysokú cenu, no aj tak si ich kúpime aj keď vieme, že do mesiaca budú stáť o polovicu menej. Ale prečo? Preto, že je to nová kolekcia? Preto, že sú fakt krásne? Alebo preto, lebo si to môžeme dovoliť? Nech si odpovie každý sám.. Pri 70% zľavách si začneme uvedomovať, koľko vlastne ten produkt v skutočnosti stojí. A to nemáme ani šajnu o tom ako sa vlastne vyrába. Že na tom pracujú tisícky ľudí vo fabrikách, ktoré sú aj tak v dezolátnom stave. Neprispôsobené podmienky pre ľudí a o plate sa radšej ani nevyjadrím, teda ak sa to vôbec dá nazvať platom. Je naozaj smutné, že na druhej strane našej planéty sa niečo takéto deje.

A že šaty robia človeka? Áno robia, ale stačí mať jedny. Neoblečiem predsa naraz na seba 10 kusov. Uvedomila som si aj v tomto smere že menej je niekedy viac.

Simona Bugáňová, Bc1 KOMU, 2015-2016

 

 

Pridaj komentár

