Fenomén fast fashion

Skoro každý z nás tu píše, že ako ho to zasiahlo a zmenilo. To, že kvôli jeho bavlnenému tričku spáchal farmár samovraždu a že kvôli jeho skinny jeansom otročia ľudia niekde v Bangladéši. Ale 99% z nás aj tak pôjde do toho H&M-ka a kúpi si to tričko, ktoré ešte minulú prednášku chcel zo seba strhnúť. Bola by som pokrytec keby som napísala, že ja nie a že teraz budem nosiť eko veci, ktoré si sama ušijem.

Fenomén fast fashion….Naučili sme sa chcieť veci lacno, bez ohľadu na to, ako sa vyrobili a kto ich vyrobil. Povedzme si úprimne, koho z nás v tej chvíli keď nakupuje zaujíma odkiaľ produkty pochádzajú, v akých podmienkach sa vyrábali a podobné veci? V tej chvíli nás zaujíma cena.. ale nie tá skutočná, ale tá na visačke v obchode. Za tými tričkami a cenami sú ľudia, koľkokrát tiež deti, ktoré žijú a pracujú v katastrofálnych podmienkach. Asi by sme sa mali viac zaujímať o to, koho prácu nosíme.

Je to síce krásne, že H&M sa zúčastňuje world recycle week, ale mohli by spraviť aj niečo užitočné na zlepšenie podmienok výrobcom, ako napr. percentá z predaja by mohli ísť na bonusy pre pracovníkov.

Mohla by som tu teraz rozprávať a diskutovať o problémoch s fastfashion, no väčšina ľudí ani nevie o čo sa jedná a rozprávaním sa nikdy nič nevyrieši. Preto som sa rozhodla namiesto toho informovať moje okolie o tom čo je fastfashion, a to spôsobom zdieľania vlastnej infografiky na sociálnych sieťach.

fastfasion.jpg

Kristína Šeligová , 07 KOMU

Pridaj komentár

