Fastfashion

Po tom ako som videl celý dokument o Fastfashion tak ma to v skutku zaskočilo. Pretože je to naozaj strašné v akých podmienkach tam ľudia musia pracovať, v takých nehorázne neprijaťeľných podmiekach až v neľudských. Dokonca sú považovaní za lacnú pracovnú silu a správajú sa k nim ako k zviratám. Vedel som, že niečo takéto existuje ale len vo fabrikách kde vyrábaju rifle. V používani chemikálii a podobne. Začal som všetko inak vnímať celý tento priemysel.

Kým som nevidel ten dokument tak som to proste neako nevnímal čo všetko sa deje vo svete kôli tomu. Či už ide o to aké majú ľudia, ktorí tam pracujú zdravotné problémy alebo ako sa z odpadu, ktorí ostáva po nespracovaní je až nehorázne ako sa sa týmto znečisťuje planéta. Dosť ma to celé naozaj zaskočilo pretože sú v tom zakonponované aj spoločnosti, ktoré sa špecializujú na úpravu rastlín( bavlna) aby rýchlejšie rástli a boli väčšie. Všetko to čo sa stane niekde na začiatku už pri prestovaní a neskôr pri spracovaní sa prejaví neskôr ešte vo väčšom množstve. A mám taký pocit, že to zamestnávateľov a majitelov firiem vôbec nezaujíma či budú jeho zamestnanci smrteľne chorí, pracovať v zlých podmienkach a za čo najmenej peňazí hlavne, že oni budú mať veľké zisky. To je proste neprijatelné.

Bola tam povedaná naozaj pekna veta:
,, Čím sme my viac chudobní tak tým sú oni bohatší”.
Nad tým by sme sa mali zamyslieť, že ci je správne si stále kupovať niečo nové na oblečenie alebo si vystačiť aj s niečim starším a dokazať to skombinovať tak aby to bolo stale moderné. Niečo na tom asi bude, že niektorí ľudia sú závislí na neustalom nakupovaní aby boli stále atraktívni. A preto sa všetci z nás stali obeťami Fastfashion.

Pridaj komentár

