Fast_Fashion

Po pozretí filmu The True Cost, si človek asi uvedomil pravdu, pravdu, ktorú aj možno tušil, ale nie vždy si ju úplne pripúšťal. V samotnom filme sme videli toho veľa. Rôzne zábery na ľudí pracujúcich v neprijateľných podmienkach a tiež množstvo záberov a faktov ako sa ničí naše životné prostredie. Mňa však napadla jedna myšlienka, ktorá sa odvíja od jednej vety z filmu, a to vety – “aby sme nekupovali lacné veci“.

K tejto vete mám hneď niekoľko otázok. Prečo by som nemal a prečo by som mal kupovať drahé veci? Nie je to moja vec, čo si kúpim a za koľko? Takže, pozrime sa na to poporiadku. Nerozumiem myšlienke, že keď si kúpim niečo drahšie, tak tým pádom nepodporím Fast Fashion? Ale prečo? Nie sú náhodou tie drahé a miestami “kvalitné“ veci šité v samotnej Ázii? Sami môžeme vidieť, keď si kúpime drahšiu značku, z kade pochádza. Dozvieme sa, že to bude asi na 99% Čína, Taiwan, India, Mexiko, atď. Chcete mi povedať, že tieto drahšie tričká sa šijú inak? Ich výrobná cena nie je miestami o nič vyššia ako cena trička z H&M, ide len o značku. Problém je v tom, že ľudia si vo väčšine prípadov platia len za značku. Samotná cena je možno vysoká, ale  v porovnaní  s tričkom z H&M sú na jednej línií. Vyrobené sú v tej istej krajine a predpokladám, že aj za tých istých podmienok. Preto si nemyslím, že kúpou trička za 120€ pomôžem zastaviť Fast Fashion. Musíme si ale vziať do úvahy, kto si  kupuje tričká a veci za 120€? Každý priemerný človek sa snaží nakupovať efektívne a keď je v ponuke tričko za 10€ tak je asi jasné, čo v tomto prípade vyhrá. To, že je niečo drahšie, neznamená hneď lepšiu kvalitu a nezaručuje mi ani to, že pracovník dostane viac peňazí, pretože som si kúpil drahé tričko. Je nám asi jasné, že väčšinu zhltne majiteľ značky a len minimum ide ľudom do výroby. Problém nie je  podľa mňa to, že kupujeme lacné veci, ale  to ako sa peniaze finálne rozdeľujú.

Chamtivosť, pravé vďaka nej, je takýto problém. Pretože každý človek sa chce nabaliť čo najviac a potom neostáva pre ľudí na samom dne. Tento problém má korene iste hlbšie ako si myslíme. Preto si ja osobne nemyslím, že kupovaním drahších vecí zastavím Fast Fashion, alebo sa mýlim?

Pridaj komentár

