Fast fashion alebo konzumná spoločnosť?

Problémy ukázané v dokumente The True Cost (Skutočná cena) sa podľa mňa netýkajú len Fast fashion, ale sú globálne a týkajú sa celej spoločnosti a výrobnej sféry.

Myslím si, že hlavným problémom je naša konzumná spoločnosť. Nejde len o módu a Fast fasion, ako bolo ukázané v tomto dokumente. Tie isté tvrdenia a závery by sa dali použiť na skoro každý výrobok, ktorý si ľudia kupujú. Výrobcovia sa snažia tento výrobok čo najlacnejšie vyrobiť a mať čo najvyšší zisk. Výrobcovia sa snažia byť konkurencieschopní a sú nútení znížiť cenu výrobku, a preto musia vyrábať v niektorej z krajín tretieho sveta za minimálne náklady. A keďže cena výrobku je nižšia, my si ich môžeme dovoliť kúpiť viac ako keby boli drahšie – či už ide o tričká, ktoré si môžeme dovoliť kúpiť len kvôli jednej udalosti alebo mobilné telefóny, ktoré si môžeme kupovať každý rok nové, pretože vyrobia novší s lepšími funkciami alebo hocičo iné. Z toho potom vyplýva, že budeme mať hromadu starých nepotrebných vecí, ktoré vyhodíme a smetiská sa budú zapĺňať, pretože nebudeme stíhať ich recyklovať a samé sa rozložiť nedokážu.

Naopak si ale nemyslím, že cena výrobkov je hlavným zdrojom problému s Fast fashion a vyjadreniami, že si v poslednej dobe zrazu ľudia kupujú lacné oblečenie len kvôli jednej udalosti a potom ho vyhodia len preto, lebo si to môžu dovoliť. Ja osobne nič také nerobím a nemyslím si, že cena tak zaváži pri rozhodovaní ľudí, ktorí tak robia. Ak si niektorí ľudia kupujú oblečenie len kvôli jednej udalosti (ako bolo povedané vo filme napríklad na párty) a natoľko im záleží na tom, aby si opakovane na inú udalosť nedali na seba to isté, nemyslím si, že by im prekážala vyššia cena oblečenia. Na potvrdenie tohto tvrdenia si môžete pozrieť reláciu Smotánka a zistíte koľko stovák eur sú ľudia schopní „vyhodiť“ za oblečenie, ktoré si kúpia len kvôli jednej udalosti.

Reklamy

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s