Fast Fashion ako nová globálna hrozba

V dnešnej dobe ľudstvo čelí mnohým globálnym globálnym problémom. Po zhliadnutí filmu The True Cost sa my iba potvrdilo to, že pojem Fast Fashion sa v dnešnej dobe musí zaradiť na prvé miesto čo sa globálnych hrozieb týka. Pojem Fast Fashion je pre mňa úplne novým a netušil som, čo všetko sa odohráva v zákulisí samotného procesu výroby, distribúcie a predaja, a samozrejme čo všetko to obnáša.

Žijeme vo veľmi zvláštnej dobe, kde ľudská hlúposť vyhráva nad zdravým rozumom. Zo všetkých strán nás dennodenne pohlcujú reklamy, ktoré nás presviedčajú o tom, ako byť ‚‚moderným a úspešným‘‘ v dnešnom svete. A práve Fast Fashion je pre mnohých ľudí tá najjednoduchšia cesta, ako sa čo najrýchlejšie stať obľúbeným. Pre mňa móda viac menej nič neznamená. Možno práve preto ma mnohí moji priatelia označujú ako ‚‚módneho ignoranta‘‘. A do toho keď si uvedomíme, že súčasný trh sa zameriava hlavne na rýchlosť, veľké množstvo tovarov, lacné výrobné náklady a celkom nízke predajné ceny, niet sa čomu potom diviť, že veľké odevné spoločnosti presúvajú všetku svoju výrobu do rozvojových krajín a krajín tretieho sveta tak, ako to bolo zobrazené vo filme. Veď nakoniec, kto by odolal lacnej pracovnej sile a veľkému počtu obyvateľov danej krajiny, ktorým ide doslova o prežitie a sú nútený uspokojiť sa a s tým málom, čo zarobia. Priznám sa, že pre mňa bol tento film vo veľa veciach obohacujúcim. Častokrát sa pristihnem pri tom, ako nadávam na to, že nemám dostatok finančných prostriedkov na naplnenie svojich cieľov; že by som si napríklad rád kúpil nové značkové oblečenie, no namiesto toho sa musím uspokojiť s tým starým čo mám. Až potom som si uvedomil, že práve toto oblečenie, ktoré mám teraz na sebe pri písaní tejto úvahy bolo možno práve vyrobené v Bangladéši ľuďmi, ktorý na úkor svojho zdravia a rodiny žijú zo dňa na deň bez akejkoľvek perspektívy. A práve v tej chvíli som si uvedomil, aké mám vlastne šťastie, že žijem na Slovensku. V slobodnej krajine, ktorá síce nie je dokonalá, ale nie sú vám odopierané vaše základné ľudské práva, ako sú sloboda prejavu a právo na štrajk.

Pre mňa jedným z možných riešení súčasného globálneho problému Fast Fashion by bolo uvedomenie si jedného zásadného faktu. Každý jeden človek je vo svojej podstate výnimočným, bez ohľadu na to, v akých podmienkach žije a čo má na sebe oblečené. Podľa tohto by sa mala udávať aj miera popularity a obľúbenosti jedinca v spoločnosti; na základe jeho charakteru, povahy a miery inteligencie. Druhým riešením by mala byť snaha svetových lídrov zabrániť takýmto veľkým rozdielom životnej úrovne. Je predsa neprípustné, aby ľudia pracovali v tak otrasných podmienkach za úplne smiešni peniaz. A v konečnom dôsledku by sal mal vyvíjať čoraz väčší tlak na veľké odevné spoločnosti a zákonmi aspoň čiastočne obmedziť ich chorobnú túžbu po čoraz väčšom zisku. Krása a podstata života predsa spočíva v jeho jednoduchosti, tak prečo si ho zbytočne komplikovať?

Pridaj komentár

