FAST FASHION

Západný svet, ako nazývame vyspelé krajiny najmä v Európe a Severnej Amerike si zvykol na oblečenie a iný spotrebný tovar v extrémne nízkych cenách, ktoré nám už vlastne pripadajú úplne normálne. Neuvedomujeme si, či nechceme veriť že tento lacný tovar je poznačený vykorisťovaním ľudí, ba dokonca detí ktoré nemali také šťastie že sa narodili na tej “správnej“ pologuli.
Čo v dnešnej spoločnosti znamená móda a obliekanie? Výber šiat vyjadruje individualitu človeka. Zo štýlu obliekania sa dá „vyčítať“ ich charakter, sociálne postavenie, či ide o ľudí športovo či umelecky založených. Dobre oblečeného človeka si všimnete hneď a trochu mu závidíte jeho úspechy, ktoré si myslíte, že má, keď je takto oblečený. Najväčším príkladom toho sú napríklad celebrity. Deň čo deň vidíme v časopisoch fotky bohatých úspešných celebrít v luxusných veciach ktoré si nie vždy môžeme dovoliť. Kto by nepoznal značky ako Chanel, Dior, Prada, Céline, Gucci alebo Vogue a Elle. Všetky tieto značky nám vytvárajú vzor ktorému sa chceme podobať. Chceme byť ako modelky na obálkach časopisov ktoré nikdy nevidíme v tom istom oblečení. Samozrejme chceme mať oblečené presne to čo ony ale na tak drahé veci väčšina ľudí nemá peniaze. Tak teda chodievame do obchodov značiek ako je H&M, Topshop, Forever 21 ktorým oblečenie vyrábajú ľudia v Bangladéši, Haiti. Kde zomierajú tisícky ľudí pretože tam tieto fabriky ignorujú bezpečnosť a iba znižujú náklady. Chemikálie zapríčiňujú že sa rodia postihnuté deti a človek tam zarába 2 doláre na deň. V dokumente „The true cost“ sa diskutovalo o tom ako je možné že značky ktoré zarábajú najviac na svete a ich majitelia sú miliardári nevedia zabezpečiť plat na úrovni svojim zamestnancom. V týchto dňoch prevláda táto „móda“ asi najsilnejšie ako hocikedy predtým a my ju slepo následujeme. Každé druhé dievča má založený svoj fashion blog, najúspešnejšie stránky sú tie ktoré sa venujú tomu čo teraz nosiť, čo nosia celebrity, populárny je Instagram kde si prezeráme dennodenne stovky profilov väčšinou orientujúcich sa na módu.
Je to trend ku ktorému sme sa vlastne ani neviem ako dopracovali ale zrazu je tu a je všade. Určite za to všetko môžu pokrivené hodnoty mladých ľudí a tak isto fakt, že aj po vzhliadnutí dokumentu The true cost ľudia usúdia že je to naozaj veľmi zlé čo tieto značky robia ale potom si pri nakupovaní uvedomia že vzhľadom k ich platom si radšej kúpia tričko za 5 eur ako keby si mali kúpiť tričko za 20eur.

Reklamy

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s