Fast Fashion

cottonÁno, každý z nás chodí po obchodoch a vyhľadáva šípky s nápisom „ sale“. Zamysleli ste sa niekedy aj nad tým, že to tričko musel niekto navrhnúť, niekto ho ušiť alebo predať. Áno? Verím že 99% ľudí sa teraz pozrie sám na seba so slovami „od teraz tam už nepôjdem“, no ďalšiu návštevu opäť vstúpite do predajne a znova, a znova budete hľadať šípky s nápisom „sale“. Bohužiaľ, niekedy my ľudia za to nemôžeme za to aký sme, tvorí nás taký aj štát či naša situácia, no predsa nie každý si môže dovoliť kúpiť tričko za 50€.

V Európskych krajinách sa hovorí „pracuješ ako otrok“, nie nepracujeme ako otroci, za to že umýva niekto záchody za 350€ to ešte nie je otrok. Otroci v Bangladéši sú „pravým“ slovom OTROCI. Vyrábajú tričká za symbolické ceny pre veľké firmy typu H&M. Nikoho nezaujíma že výroba trička je 0,50€ a my sme ochotný za to zaplatiť 10 násobne viac, tiež nikoho nezaujíma že otroci (pracovníci) v Bangladéši  majú rovnaké výplaty či vyrobia 500 tričiek alebo 20 tričiek. Presne pre tento dôvod by sa mali zamyslieť my ľudia nad nakupovaním. Načo máme doma 8 rovnakých tričiek? Na to aby sme ubližovali ľudom ktorý ho vyrábajú. Otroci ktorý prežívajú zo dňa na deň, pijú kvapky vody aby prežili, modlia sa aby ich deti mali čo do úst vyrábajú tričká ktoré si my nevážime.

Fast fashion v preklade rýchla móda. Hlavnou úlohou je zaujať čo najrýchlejšie a najefektívnejšie v určitom období. Ako som sa tak zamýšľala nad kolekciami v obchodoch, prišla som na to že každý mesiac je nová kolekcia. Nezáleží na tom či sú to kvetinky, smajlíky, slnko či nápisy. Stále to je oblečenie ktoré si kúpime aby sme boli „IN“. No dospelé či detské ruky nevydržia navždy pracovať na naše tričká za 0,50 centov!.

Prostredie, áno aj ono trpí módou. Predsa si ju nekupuje ale rôzne chemikálie na výrobu jej ubližujú.  Rôzne obchodné reťazce ktoré predávajú módne prvky spolupracujú s rôznymi organizáciami spojenými so životným prostredím. Aký to má význam?! Žiaden, sami si neuvedomujú že práve ony sú tí ktorý ubližujú prírode.

Láska, úsmev, šťastie? Ľudia si postupne neuvedomujú najcennejšie hodnoty života. Keď sme smutný tak si idem kúpiť tričko ktoré ma spraví šťastným? Áno, presne takto to funguje v dnešnej dobe. Pevne verím že raz sa všetci zamyslíme nad tým akú hodnotu majú nehmotné veci.

 

 

Reklamy

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s