Fast Fashion

Som vďačná za to, že som sa narodila na Slovensku. Áno, úprimne som. Samozrejme, že by som bola radšej za napr. Švajčiarsko, ale stále na tom nie sme tak zle, ako niektoré krajiny. To je podstatná vec, ktorú si treba uvedomiť aj bez toho, aby sme si pozreli dokument o Fast Fashion.

Priznám sa, po vzhliadnutí tohto silného dokumentu mám zmiešané pocity. Je to zlosť a smútok zároveň. Moja schopnosť empatie mi v tomto momente na nálade tiež nepridáva. Prečo? Znie moja otázka. Prečo sú tí, ktorí to majú všetko pod palcom tak neľudskí? Nie sú už dosť nabalení? Bože, teraz by som najradšej spasila svet.

Tento dokument chytil za srdce určite každého z nás. Vedela som, že niekde vo svete takéto továrne s lacnou pracovnou silou existujú, ale nikdy som tomu nevenovala veľkú pozornosť. A už ani vo sne by ma nenapadlo, že tieto továrne vyrábajú pre H&M alebo Zara. To ma veľmi šokovalo, pretože H&M je jeden z mojich najobľúbenejších obchodov. Najradšej by som sa pod zem prepadla pri každej spomienke na to, ako keď som v H&M čítala na štítku Made in Bangladesh a radovala sa, že tento obchod predáva kvalitu pretože to nie je Made in China. Mám to živo pred očami. Bože, aká som len hlúpa. A to ani nespomínam moju radosť pri pohľade na cenovku. Vravím si, aká super cena 9,99 €. A teraz zistím, že výrobná cena je pár centov. Naozaj? Je mi zo seba smiešno. Nevravím, že do tohto obchodu už nevkročím, ale zábery z filmu pri prezeraní oblečenia mi ostanú uchované v mysli už asi navždy.

Viem, príliš som sa sústredila na seba namiesto problematiky vo filme. Ale pamätáte sa na tú časť kde som písala, že by som najradšej spasila svet? Nechcem sa do hĺbky zamýšľať a rozoberať škaredosť tohto príbehu i keď si ju plne uvedomujem. A tá bezmocnosť ktorú cítim. A prečo je to tak? Pretože viem, že sústredenie myšlienok a vynaloženie energie na negatívne veci prináša viac negatívnych vecí.

Pridaj komentár

