Fast Fashion

Tak ako väčšina študentov aj ja nakupujem v fast fashion obchodoch. Oblečenie v týchto obchodoch je cenovo dostupné a je podobné módnym trendom. Pri nakupovaní nerozmýšľam, kde bolo oblečenie vyrobené alebo kým, ide mi skôr o to, či v tom tričku alebo bunde vyzerám dobre.
Na prednáške som sa z dokumentu dozvedel, že Made in Bangladesh na mojom tričku znamená znečistené, staré dielnícke haly, budovy, ktoré každú chvíľu sú na spadnutie, všadeprítomné chemikálie a znečistené životné prostredie. Vysoko postavení sa v dokumente bránili argumentom, že dávajú ľudom v týchto krajinách prácu, ale za akú cenu, to už nepovedali. Zarazili ma kožné choroby, rakovina a iné poruchy u týchto ľudí.

Určite sa to musí zmeniť, ale ako? V dokumente hovorili, že fast fashion je na vzostupe. Rýchly život sa rovná rýchlej móde. Čas sú peniaze a tu to platí mnohonásobne viac. Myslím, že najskôr by som mal začať u seba. Upozorniť na to moju rodinu, kamarátov. Nie je mi všetko jedno ak si predstavím, že kvôli mojim rifliam, kde použili na výrobu chemikálie, sa neštastnou náhodou robotník týchto chemikálií nadýchal alebo dostal do kontaktu s kožou.

Ale nakoniec si aj tak myslím, že sa toho veľa nezmení. Na Slovensku je veľa ľudí, ktorí si drahšie značky dovoliť nemôžu a nad second hand obchodmi ohŕňajú nosom.

 

Radovan Skokan, 06 KOMU

 

Pridaj komentár

