The Treu Cost

Bieda, chudoba, hlad, choroby, špina a každodenný boj o prežitie. Mäkká posteľ, ranná káva s cigaretkou, sprcha a nechuť ísť do práce alebo školy. Spravodlivosť neexistuje, nemyslím si, viem to. Nikto z nás nemôže zato, v ktorej časti sveta sa narodí. Bohatá Európa verzus chudobná India. Veľké množstvo našich európskych podnikov sa snaží od témy, ktorá vrhá zlé svetlo pre ich podnikanie dištancovať. Mohlo by to mať predsa zlú reklamu. Všetko je o peniazoch. O ziskoch firiem. Ale za akú cenu? My Európania sme dosť povrchní, a pri prezeraní tohto dokumentu mi bolo úprimne ľúto čo si títo ľudia musia vytrpieť. Na druhú stranu, nie je to aká taká nádej pre nich? No v hrozných podmienkach a za smiešne peniaze. To ale neznamená že ich môžeme zotročovať. Prinútil ich systém a chudoba. A zato nemôže európsky orientovaný trh na zisk a zminimalizovanie nákladov. Dva módne reťazce, švédsky H&M a britský Next, otvorene priznali že využívajú vo fabrikách svojich dodávateľov lacnú pracovnú silu a tiež deti. Tento svet speje do záhuby, na jednu stranu všetko a na tej druhej nie je nič. Sme len konzumenti? My sme tí, ktorí sa spolupodieľajú a nepriamo môžu zato čo sa deje v týchto krajinách. My, konzumenti si musíme uvedomiť čo skutočne potrebujeme a čo je pre nás len ďalšia povrchná vec do zbierky. Koľko má tak priemerný Európan tričiek? Tak 30, alebo ako ja tak 150? Neviem, a ani si nechcem predstaviť koľko v nich je vyrobených v hrozných podmienkach. Textilný priemysel by mal začať uvažovať. Žijeme v dobe kde je možné všetko, kde je obrovský potenciál na zveľaďovanie tejto planéty. A čo my robíme? Presný opak. Samozrejme sú tu jednotlivci, rôzne dobrovoľnícke organizácie, rôzne združenia ktoré sa snažia upozorniť na to, čo sa na tejto planéte deje nie len v textilnom priemysle. Ale koľko ich je? Kým bohaté časti tohto sveta nezasiahnu ekologické alebo prírodné katastrofy, bude všetko podľa mňa nezmenené a svet bude ďalej smerovať do záhuby. Priority dnešnej spoločnosti sú založené na princípe šťastia. Veľa krát pre ľudí znamená šťastie niečo vlastniť. Firmy, reklama, ľudia, stále sa nájde niekto kto sa bude snažiť nás presvedčiť že presne tú novú trendovú vec potrebujeme. A ľudia? Sme raz takí, čo sa nás výsostne netýka alebo nás nezaujíma a nespôsobuje nám to problémy, pred tým jednoducho zavrieme oči. Vieme o veľkom množstve problémov a robíme sa že sa nás to netýka, predsa len, je to pohodlnejšie. Každí máme dosť svojich problémov, kdežeby nás už malo trápiť či kvôli novému krásnemu tričku umrie na opačnej zemi sveta človek? Je to smutná konštatácia, no myslím si, že nie som ďaleko od pravdy. Nezaujíma nás kde, a čo všetko nepekné, je v pozadí za touto krásnou vecou ktorú si kúpim. Má to vôbec nejaký význam, ak človek nezačne od seba? A potom by sme spoločnými silami dokázali vynútiť zmenu. Zmenu ktorú tento svet potrebuje, zmenu ktorá je nevyhnutná. Zmena v myslení a systéme tohto sveta.♦

Tá, čo vlastní 100 párov topánok

Reklamy

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s