Novodobý výmysel s názvom Fast Fashion

Fast Fashion teda rýchla móda sa v posledných rokoch spomína čoraz častejšie. Kedysi sme za rok mali 4-5 sezón a teraz je ich viac ako 50. To vôbec nie je dobré. Myslím si, že by sme to mali zastaviť, pretože okrem dopadu na naše peňaženky to má obrovský dopad na pracovníkov, ktorý toto oblečenie šijú.

10-20-15-Fast-Fashion-Elephant-Journal.jpg

Keď som si pozrela tento film, tak ako prvé mi napadlo, že všetku slávu a peniaze získajú svetoznáme značky a návrhári, ktorý to oblečenie predávajú a kreslia/navrhujú a tí čo sa dennodenne drú v práci za hrozných podmienok, len aby značky mali to čo chcú, tak ledva majú z čoho vyžiť. Tým, že známe značky predstavia toľko nových modelov, tak sa zvyšujú náklady a znižuje sa mzda pracovníkov, lebo to je predsa „len“ lacná pracovná sila. Pritom si nikto poriadne neuvedomuje za akých pracovných podmienok musia títo ľudia pracovať. Šéfovia známych značiek si ani nevedia predstaviť čo takí pracovník v továrni zažíva. A ani nemusia, im ide predsa len o zisk a aby si žili ako v bavlnke. Pritom v továrňach denne pracuje niekoľko tisíc pracovníkov, najmä žien, ktoré svoje rodiny vidia niekedy len 2x do roka. Nemajú ani šancu poriadne sa starať o svoje deti. Denne vyrábajú nespočetné množstvo nového oblečenia na úkor svojho času. Len oni vedia, čo je to pracovať nadčas a to nie len hodinu alebo dve, ale niekoľko hodín denne navyše, za rovnaký plat. Nemajú nárok ani na materské prídavky a dôchodok. Pomaly sa im berú aj základné ľudské práva. Ďalšia vec, ktorá ma dosť zarazila vo filme je, že keď pracovníci žiadali lepšie pracovné podmienky, namiesto splnenia aspoň niektorých, ich zbili. Pritom žiadať o dobré podmienky v práci je normálne. Žijú z minimálneho platu, v hrozných podmienkach o čom svedčia aj tie nehody ako napríklad zrútenie budovy. Ale aj tí ľudia, čo pracujú na poliach, kde sa pestuje bavlna, to nemajú ľahké. Tie rôzne chemikálie im spôsobujú choroby a taktiež sa im rodia postihnuté deti, kde rodičia len čakajú na ich smrť. Takto žiť v 21. storočí je neľudské. Zamestnávatelia by sa mali zamyslieť ako tvrdo pre nich pracujú tie ženy a mali by sa o ne starať. Bohužiaľ, vidina veľkého zisku je väčšia. Mali by sme si uvedomiť aj to, že reklama je určitý druh propagandy. Snaží sa nám vnútiť veci, ktoré nepotrebujeme. Reklama ma za cieľ, aby sme si mysleli, že ak si danú vec kúpime, budeme šťastnejší, ale to nie je pravda.

garment-factory.png

            Na záver by som asi spomenula len toľko, že by sme si mali uvedomiť čo všetko sa skrýva za oblečením, ktoré nosíme a akou cestou sa k nám dostalo. Taktiež sa nenechajte ovplyvniť reklamou.

Reklamy

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s